سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتن «نمی دانم» نیمی از دانش است . [امام علی علیه السلام]
راه پیشگیری از نفوذ شیطان در دل انسان
بانگ بیدار باش امام و مولای خود را بشنویم :
  • نویسنده : یا زهرا مدد:: 87/5/11:: 5:35 صبح
  •  

     

    از اینرو ست که مولای مهربان  و پدر دلسوز ما امام امیر المومنین علیه السلام با جدیت تمام به ما هشدار میدهدکه :

     

    " احذروا – عباد الله – عدو الله ان یعدیکم بدائه ، وان یستفزکم بندائه ، و ان یجلب علیکم بخیله و رجله . فلعمری لقد فوق لکم سهم الوعید و اغرق لکم بالنزع الشدید و رماکم من مکان قریب . وقال : رب بما اغویتنی لازینن لهم فی الارض و لاغوینهم اجمعین" :

     

     

    ترجمه : "حال ای بندگان خدا ، از دشمن خدا بر حذر باشید و مراقب که مبادا شما را به درد خود ( تکبر و سرپیچی از فرمان خد ا) مبتلا سازد .

     

    و نکند که شما را با ندا و صدای خود تحریک کرده  و با لشگریان سواره و پیاده اش جلب و جذبتان نماید .

     

    که به جان خودم سوگند ، او تیر خطر و زیان را ( برای شکار کردن شما ) به چله ی کمان نهاده . و آن را با قوت تمام کشیده ، و از مکانی نزدیک به سوی شما پرتاب کرده است (تا تیرش به خطا نرود)

     

    آری او گفته است که : پروردگارا بدان سبب که مرا اغوا کردی ، در روی زمین برای آنان به آرایشگری خواهم پرداخت و همه ی آنان را اغوا خواهم کرد."

     

     

    پس با این خطر عظیمی که در کمین ما  انسانها قرار دارد ، تسامح و سهل انگاری در روند زندگی ، و ادامه ی آن با بی اعتنایی به مسئله  "شیطان" و وسوسه های ویرانگر او ، جدا منافی با عقل و درایت انسانی است.

     

    آیا کسی که با سعی و تلاش تمام می کوشد تا خانه ی مسکونی خود را از دسترس دزدان "مال " – که سرمایه ی حیات موقت او است- مصون نگهدارد و با هر وسیله ی ممکن را ه " نفوذ" آنان را ببندد ، چگونه نمی کوشد تا خانه ی "قلب " و "جان"  خو درا از دسترس دزد گوهر "ایمان" -  که سرما یه ی حیات جاودانه ی اوست- مصون نگهدارد ، و راه "نفوذ" آن دزد عیار را به خانه ی " دل " ببندد ؟؟؟!!!

     

    مگر اینکه – العیاذ بالله – باورش نسبت به ارزش گوهر "ایمان"  و حتمیت روز جزا و حیات جاودان پس از مرگ و یا اعتقادش درباره ی دشمنی شیطان نسبت به آدمیان در کمال سستی و احیانا در مرز عدم باشد .

     

    و یا آنکه بر اثر اشتغال به مشاغل زندگی " مادی " یک نوع حالت "غفلت مستمر"  روح وی را فرا گرفته و حال توجه و تفطن نسبت به محافظت گوهر " ایمان" از خطر افات حاصله از سوی " شیطان " از وی سلب شده باشد.

     

     

    بنابراین ، اجتماع کنونی ما شدیدا نیاز به عوامل تقویت " ایمان " وازاله ی حال "غفلت" از قلوب آدمیان دارد.

     

    از جمله ی ان عوامل مسلم نداهای روحانی پاکدلان از گروه بسیار ارزشمند " و عاظ " که تکان در دلها بیفکنند . و حجابهای ظلمانی " غفلت "  را از صفحات قلوب برطرف سازند. و با پخش اشعه ی شمس  " ایمان "  و  " یقین "  خود ، دلها را منور گردانند . و با ایجاد روشنایی " تقوی " در فضای جان انسانها آنان را به " راههای مرموز شیطان "  آشنا کرده و از نفوذ وی جلوگیری نمیاند . که :

    " ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون "

     

    حقیقت آنکه افراد با تقوی هنگامی که وسوسه ای از وسوسه های شیطان در حول و حوش قلبشان به گردش در آید تا راه نفوذی بیابد به یاد ( خدا و کیفر و پاداش او) می افتند ( و در پرتو نو تقوی و یاد خدا راه حق را می بینند)  و بینا می گردند (و به همان راه می روند) " .


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
     Atom 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 15389
    بازدید امروز : 12
    بازدید دیروز : 6
    ..........حضور و غیاب ..........
    یــــاهـو
    ........... درباره خودم ..........
    راه پیشگیری از نفوذ شیطان در دل انسان
    یا زهرا مدد

    .......... لوگوی خودم ........
    راه پیشگیری از نفوذ شیطان در دل انسان
    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........