سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بردبارى پرده‏اى است پوشان ، و خرد شمشیرى است برّان ، پس نقصانهاى خلقت را با بردبارى‏ات بپوشان ، و با خرد خویش هوایت را بمیران . [نهج البلاغه]
راه پیشگیری از نفوذ شیطان در دل انسان
بسم الله الرحمن الرحیم
  • نویسنده : یا زهرا مدد:: 87/5/10:: 7:14 صبح
  •  

     

    ما مسلمانان بر اساس آشنایی با منطق آسمانی قرآن کریم ، می دانیم که "ابلیس" آن شیطان مارد! بر اثر تخلف از فرمان خداوند متعال  در مورد سجده ی در برابر حضرت آدم صفی علیه السلام ملعون به لعن ابدی گردید ، وبرای همیشه از باب رحمت وکرم مطرود شد !

     

    و عجیب اینکه آن شقی پلید ، پس از اینکه بر اثر این نافرمانی عظیم مورد توبیخ خداوند متعال قرار گرفت ، با اینکه می توانست خاضعانه از در توبه و استفغار در آید  ، واعتراف به گناه و سوء اختیار خود نماید ، ومجددا مشمول رحمت حضرت حق قرار گیرد، و به مقام قرب بازگردد! ولی مستکبرانه از در اعتراض بر خداوند  حکیم در آ»د ، و صدور این فرمان را از سوی حضرت حق ، خلاف حکمت ! تلقیکرد ، و آن را جسورانه ، تعبیر به "اغواء" نمود "قال فبما اغویتنی ..."! نعوذ بالله.

     

    و سپس برای تشفی قلب منکوس خویش، از این بد بختی و حرمان ابدی که دامنگیرش شد ، در مقام  "انتقام" از آدم واولاد آدم برآمد و گفت :

    "لاقعدن لهم صراطک الستقیم ثم لاتینهم من بین ایدیهم ومن خلفهم و عن ایمانهم وعن شمائلهم و لاتجد اکثرهم شاکرین"

    "به طور مصممانه وقاطع بر سر راهشان می نشینم  از راست و چپ و از پیش رو و پشت سر به سراغشان می روم (و برای ربودن گوهر ایمانشان از طرق مختلف به وسوسه می پردازم ، بدانگونه که ) اکثر آنان را شاکر( و ثابت در مسیر ایمان) نیابی"

     

    و از طرفی هم به فرموده ی خداوند حکیم :" ولقد صدق علیهم ابلیس ظنه فاتبعوه الا فریقا من المومنین"  "به طور یقین ابلیس گمان خود را در باره ی آنها محقق یافت (و پیش بینی او درست از آب در آمد و فرزندان آدم ) همه از او پیروی نمودند جز اندکی از افراد ثابت قدم در ایمان "

     

    بنابراین ما فرزندان آدم شدیدا در معرض خطر دزدزدگی از سوی "ابلیس" آن مکار پلید ، قرار گرفته ایم . آری همان دشمن غدار حیله گری که ابتدا بر حسب نقل قرآن کریم به والدین نخستین ما آدم و حوا علیهما السلام وعده ی نصح وخیر خواهی داد و سوگند وفاداری یاد کرد"و قاسمهما انی لکما لمن الناصحین"

     

    و با این همه آن خیانت درباره ی آنها رواداشت که سبب خورجشان از بهشت و هبوطشان به زمین و مبتلا شدنشان به زندگی پر محنت ارضی گردید.

    حال آیا آن شیاد پر مکر و فریب با ما فرزندان آن پدر و مادر چه خواهد کرد و ما را به چه روزگار سیاهی خواهد نشانید.؟!

     

    و مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه آن دشمن کینه توزما را با کمال صراحت و شدت تهدید به خیانت وراهزنی نموده که :

    "لاقعدن لهم صراطک المستقیم"  و اکیدا سوگند بر "اغواء " ما یاد کرده است که : "فبعزتک لا غوینهم اجمعین" "به عزتت سوگند همه آنان را اغوا خواهم کرد و به گمراهی خواهم کشانید" !

     

    آری ، آنجا که وعده ی "امانت" داده بود ، آنگونه "خیانت" کرد. پس اینجا که صریحا و جدا وعده ی "خیانت " داده است چه خواهد کرد  "؟؟؟؟؟"

     

     

     


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
     Atom 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 15381
    بازدید امروز : 4
    بازدید دیروز : 6
    ..........حضور و غیاب ..........
    یــــاهـو
    ........... درباره خودم ..........
    راه پیشگیری از نفوذ شیطان در دل انسان
    یا زهرا مدد

    .......... لوگوی خودم ........
    راه پیشگیری از نفوذ شیطان در دل انسان
    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........